Uusi Subaru Outback
Neliveto ja automaatti aina vakioina.
SUV-luokan edelläkävijän kuudes sukupolvi on nyt täällä!
Subaru Outback oli 1990-luvulla vastaus aktiivisten elämäntavan omaavien ihmisten tarpeisiin. Kysymyksessä oli kiinnostava uusi automalli, joka vei heidät aiemmin tavoittamattomaksi jääneisiin kohteisiin. 26 vuoden ja yli 6,6 miljoonan valmistetun auton jälkeen SUV-luokan edelläkävijän Subaru Outbackin kuudes sukupolvi on nyt täällä - tervetuloa koeajolle!
Kun Subaru lanseerasi 1990-luvun puolivälissä uuden Outback-mallin, se merkitsi kokonaan uuden autoluokan syntyä. Idea oli yksinkertaisen nerokas. Rakentamalla Subaru Legacy STW:lle korkeamman maavaran, alustan sekä pyöränkoteloiden suojaukset sekä seikkailunhaluisen ja karismaattisen ulkonäön, Subaru loi markkinoille uudenlaisen SUV-luokan.
Nelivetoinen Outback seisoi tukevasti neljän pyörän päällä ja näytti tietä tulevaisuuteen. Kesti kaksi vuotta ennen kuin Outback sai ensimmäisen kilpailijansa markkinoille. Tänä päivänä käytännössä jokaisella autonvalmistajalla on mallistossaan oma SUV-malli.
Uuden Outbackin kohokohdat:
Neliveto vakiona kaikissa malleissa
Uusi 2,5 l Subaru Boxer -moottori
Huipputason turvallisuusominaisuudet, kuten EyeSight -kuljettajan avustinjärjestelmä ja DriverFocus-järjestelmä
11,6" kosketusnäyttö
Valittavana neljä eri varustetasoa
Outback talvitarjous: Erään Outback malleja hintoja laskettu 3.500€!*
Outback on valmiina seikkailuun. Oletko sinä?
Päivitetty voimalinja
Subaru Outback on varustettu symmetrisellä AWD-nelivedolla, joka vahvistaa ajovarmuuttasi ratin takana. Järjestelmä siirtää voimaa samanaikaisesti kaikille neljälle pyörälle, mikä parantaa hallittavuutta ajopinnasta ja ajokelistä riippumatta. Suoraan linjaan sijoitetun moottorinsa ja vaihteistonsa ansiosta Outback tarjoaa erinomaista ajovakautta ja hallittavuutta.
Outbackissa on kaksitoiminen X-MODE -järjestelmä, jossa on erillinen ajotila kiinteille alustoille ja pehmeille alustoille, kuten lumelle tai mudalle. Järjestelmään sisältyy myös alamäkihidastin, joka tekee jyrkkien alamäkien ajamisesta turvallisempaa. Voit keskittyä ohjaamiseen, niin järjestelmä hoitaa jarrutuksen ja moottorin tehon säätämisen.
Outbackin voimanlähteenä on malliuudistuksen yhteydessä päivitetty nelisylinterinen 2,5-litrainen 124 kW (169 hv) 5000-5800 r/min. polttoaineen suorasuihkutuksella varustettu bokserimoottori. Moottorin maksimivääntö on 252 Nm/3800 r/min. Moottorissa on noin 90 prosenttia uusia osia.
Outbackin vakiovaihteisto on Lineartronic-automaattivaihteisto, joka on suunniteltu palvelemaan bokserimoottoria ja AWD-nelivetojärjestelmää parhaalla mahdollisella tavalla. Lineartronic varmistaa, että moottori pysyy ihanteellisella suorituskykyalueella sekä parantaa Outbackin polttoaineenkulutuksen taloudellisuutta. Portaaton vaihteisto reagoi nopeuden muutoksiin ja parantaa ajokokemusta antamalla kuljettajalle paremman tuntuman auton kiihtyvyydestä.
Vaihteistossa käytetyt uudet ja vähemmän kitkaa tuottavat materiaalit, ovat vähentäneet tehohäviötä 22 prosentilla.
Lisäsenttejä joka suuntaan
Outback rakentuu uudelle Subaru Global Platform (SGP) -alustalle. Perusrakenteen vääntöjäykkyys on kaksi kertaa edeltäjäänsä parempi ja se parantaa merkittävästi koriturvallisuutta sekä ajomukavuutta.
Uusi perusrakenne antoi Subarun suunnitteluinsinööreille mahdollisuuden hienosäätää alustan geometriaa sekä jousitusta. Outbackin merkittävimmät uudistukset on rakennettu katseilta piiloon. Paremman ajo- ja matkustusmukavuuden aikaansaattamiseksi Outbackin ohjausta, jousitusta, jarruja sekä niihin liittyviä komponentteja on suunniteltu uudelleen, hienosäädetty tai vahvistettu.
Uusi SGP -perusrakenne toi Outbackille myös tehokkaamman törmäyssuojan. Uuteen perusrakenteeseen on suunniteltu kuusi törmäysvoimaa ohjaavaa ja vaimentavaa rakennetta.
Jokainen tähän mennessä Subarun SGP-perusrakenteelle rakennettu automalli, kuten Subaru XV, Impreza ja Forester, ovat Euro NCAP:n toimesta nimetty luokkiensa turvallisimmiksi autoiksi.
Uusi Outback kasvoi joka suuntaan. Se on viisi senttimetriä pidempi (4870 mm), kolme senttimetriä leveämpi (1875 mm) ja seitsemän senttimetriä korkeampi (1675 mm). Auton maavara on kohonnut 20 sentistä 21,3 senttiin. Auton akseliväli on pysynyt muuttumattomana.
Lisäsentit on hyödynnetty ensisijaisesti matkustamoon. Takaistuimella on jalka- ja polvitilaa enemmän. Tila takaistuimella on kolme senttiä leveämpi, siksi myös hartia- ja istuintilaa on aiempaa enemmän.
Outback tunnetaan myös vakaana ja tasapainoisena vetoautona, jonka matkassa kulkevat tavarat sekä perävaunut. Uusi sukupolvi ei ole poikkeus. Perustavaratila on kasvanut 561 litraan, tila on 2,5 senttiä pidempi ja sen aukko on rakennettu 2-4 sentillä leveämmäksi ja helpomman lastaamisen aikaasaamiseksi muodoltaan neliömäiseksi.
Tila on laajennettavissa kaatamalla takaistuimen selkänojat kahdessa erikokoisessa osassa eteen, jolloin tila kasvaa 1 822 litraan. Tilassa on myös tavaroiden kiinnityskoukut sekä 12 voltin pistorasiat.
Outbackin jarrullisen perävaunun suurin sallittu massa on 2 000 kg.
Suuri kosketusnäyttö joka tarjoaa tuen Android Autolle sekä Apple Carplaylle
Ylellinen sisustus ja erinomainen äänentoisto vakiona
Laaja muokattavuus ja hyvä lisävarustevalikoima
Automaattinen jarrutus peruutettaessa (RAB)